Nem hiszem, hogy valaha halott erről a folyóról bárki is. Én sem addig, amíg 2009 tavaszán nem jutottam el ide. Annak ellenére ismeretlen ez a folyó az utazók körében, hogy a Rio Grande de Matagalpa Nicaragua leghosszabb folyama. A matagalpai hegyekből indul és majd 400 kilométeren át kanyarog a Karib-tengerig. Mikor e vidékre tévedtem, nem tudtam, hová is tartok. Az LP és a Footprint egyetlen szót nem ír róla, talán azért is volt annyira vonzó számomra, hiszen korábban így fedeztem fel Honduras legszebb tájait is.

Matagalpa városa után megáll a tudomány, csak a saját fejed után mehetsz, a helyiek sem túl segítőkészek. Hogy miért? Ez a vidék állítólag állami szinten van elnyomva mai napig. Itt virágzik a szandinizmus, továbbra is mindenki figyel mindenkit, a nyomor pedig itt a legsúlyosabb szerte Közép-Amerikában. Itt egy titokban készített videó a térségből:

A videó azért készült titokban, mert a helyiek rettegnek a fényképező és a videókamera látványától. Hogy miért? Gyere el szombaton a Latin Filmfesztiválra, ahol délután 3-tól előadást tartok "Nicaragua: Szandinizmus a 21. században" címmel, és megtudod!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozepamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr931536830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása